Ljuva söndag.

Det kliar till av att en fluga strategiskt placerar sig på min vänstra kind. Det liksom kilar till sådär obehagligt likt sanden i trosorna en solig sommardag. Jag befinner mig mellan sömn och en tung dvala - vågar jag? Redan innan jag slår upp ögonlocken tar jag ett djupt andetag och räknar ner. 5..4..3..2.1 HELVETE VAD DET DUNKAR.
Jag hade lika gärna kunnat legat under grannens John Deere med en mosad skalle, det hade inte varit någon skillnad. Dock härligt med lite frisk luft.

Det bultar i låren. Jag sträcker på mig och det krampaktiga greppet lättar en smula om hjärtat. Bara vanligt hederlig träningsverk. Vickar på tårna, alla kvar, alla levande. Pustar ut och dör sedan lite av min andedräkt. Jag luktar inte bättre än en överkörd hare på E65:an som har legat ett par dagar i solen och frodats.

Ett

två

tre!

Står upp, vajar till, konstaterar att jag rester från gårdagens alkohlintag knackar på. Testar att ta två steg och fortsätter sedan ner mot köket. Likt en robot värmer jag pizzan som min syster lämnade av igår. Medans mikron värmer det jag just i det tillfället älskar högst i hela världen står jag och tittar på matlådans lilla etikett. "J´s bakiskäk" Sött. Träffande. Men framförallt - jävligt fint.

Äter, klunkar cola direkt ur flaskan och intar sedan fosterställning framför tv:n. De visar hoppning, kanon. Sluter ögonen och känner lugnet. Somnar.

Vaknar med ett ryck. Mobilhelvetet vrålar och jag ser att det är Mamma som ringder. M å s t e ta det. De befinner sig i någonstans i Indonesien och det kan ha hänt något. Stålsätter mig och svarar sedan.

" JOAAAAANNNAAAAA? Var det en SIIILVRIG ring du ville ha?"

Gngngngnn..

Kommentarer
Postat av: Tomtefar

Fyllehund! Men det var kul igår..roligt att se dig på baren igen!

2009-10-04 @ 17:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0